Slank en fit de Corona door met groene asperges

Groene asperges met geitenkaas en walnoten

Asperges zijn rijk aan vitamine K, C en vooral aan foliumzuur en kalium. De kalium in combinatie met het aminozuur asparagine zorgen ervoor dat asperges vochtafdrijvend werken.

Verder bevat het de stof inuline dat de goede bacteriën in de darmen stimuleert.

Asperges zijn een echte zomergroente, hoewel de kleine groene asperges wel het hele jaar door import beschikbaar zijn. Asperges kun je stomen, koken en roerbakken.

Om wat inspiratie om te doen voor een koolhydraatarme levensstijl, volgt hier het eerste groentegerecht van fysiotherapie Genderdal dat u bij voorkeur eet met een stukje vlees of vis.


Ingrediënten

400 gram groene asperges

50 gram geitenkaas

40 gram walnoten

Rucola


Bereiden

Was de asperges en snijd van de onderkant het harde gedeelte eraf.

Zet een grillpan op het vuur en laat de pan warm worden (zonder olie).

Zodra de grillpan warm is leg je de asperges in de pan en draai de asperges regelmatig om met een tang. De asperges zijn na +/- 10 minuten gaar.


Grill de walnoten de laatste twee minuten even mee met de asperges.

Terwijl je de asperges en de walnoten grilt leg je een bedje van rucola op het bord.

Leg de groene asperges op de rucola en voeg de geitenkaas (in kleine stukjes) toe.

Strooi tot slot de walnoten in kleine stukjes over het geheel


Fysiotherapie Genderdal wenst u smakelijk eten!

17 keer bekeken

© 2020 Fysiotherapie Genderdal
Design: Eugenie van Emden, Typoform

  • Facebook - White Circle